,, Az íráshoz való érzékem már korán megnyilvánult ” - Interjú Aurora P. Hill írónővel

Plusz, olvass bele az írónő Csillagos ösvényen című könyvébe!

       A mai interjúalanyom Aurora P. Hill írónő. Őt fogom arról faggatni, hogy hogyan kezdett el írni, illetve a könyvéről, a Csillagos ösvényenről is meg fogom kérdezni. Aki olvasta már a művét Aurorának, az azért olvasson tovább, aki pedig még nem, annak remélem, fel fogjuk kelteni az érdeklődését annyira, hogy ezen interjú után megteszi.

       251565332_279411320745085_3764598343295562838_n.jpg

                                                                             Aurora P. Hill 

                                                                            Fotó: Németh- Csóka Adrienn

 

       Szia! Köszönöm, hogy interjút készíthetek veled és szánsz rám időt.

       Szia! Én köszönöm a lehetőséget! Örülök, hogy érdekel a munkásságom!

     Mivel is kezdhetném először, mint azzal a kérdéssel, hogy mikor kezdtél el először írni? Mi vezetett el az íráshoz? Magányosság, az irodalom szeretete, esetleg más, valamilyen életesemény? Van a családodban olyan személy, akitől esetleg írói vénát örökölhettél?

        Ha írói vénát nem is, az olvasás, a könyvek szeretete biztosan a szüleim mintájából fakad. Rengeteg kötet van a polcainkon, és már kisgyermekként megtanultam szépen bánni a könyvekkel.Az általános iskolában kinyílt a világ, és miután megtanultam olvasni, el is vesztem ebben az univerzumban. Minden alkalomra könyvet kaptam, akár akartam, akár nem, bár olyan soha nem volt, hogy ne akartam volna...

       Az íráshoz való érzékem már korán megnyilvánult, ugyanis kisujjból kiráztam a fogalmazásokat, a helyesírásra való odafigyelést, a helyes, szép, választékos kifejezéseket a kötelező olvasmányokból, a magyar és világirodalom nagyjaitól lestem el. Ezért alakult úgy, hogy az egyetemen is magyar szakos lettem. Rengeteget tanultam a nyelvünkről, az irodalmi múltunkról, az apró kulisszatitkok, a sokféle rokonnyelv ismerete csak színesebbé tette az egészet számomra.Végül magyar irodalom és nyelvtan szakos tanárként diplomáztam.

     Tizenhat éves voltam, amikor szándékosan könyvírás miatt ültem az íróasztalomhoz, és annyira belejöttem, hogy egymás után 8 kéziratot írtam a fiókomnak. Alapvetően visszahúzódó ember voltam akkoriban,a barátaim hamarabb megtaláltak a szobámban egy könyvvel, mint egy szórakozóhelyen vagy nagyobb társaságban. Az okot arra vezettem vissza, hogy egy akkor a tévében futó sorozat számomra elfogadhatatlanul ért véget, és saját gondolataim alapján átírtam. Egy fanfiction  volt az első regényem, amit azután már eredeti történetek követtek. A Csillagos ösvényen kézirata is ebben az időszakban született, 18 évet várt a fiókban.

     Volt vagy esetleg van-e példaképed az irodalomban?

      Magyar szakosként ez elég idevágó kérdés, de most passzolok. Nem tudok kiemelni senkit sem, aki miatt írni kezdtem, vagy a példájából tanulva elindultam volna ezen az úton. Ennek ellenére vannak írók, költők, akiktől szívesen olvasok. Petőfit, Adyt és József Attilát nagyon szeretem, illetve Lackfi János költészete is a lista tetején van nálam. Hosszabb művek terén nincs kedvencem, ez inkább spontán döntés, mit olvasok. Legutoljára az Egri csillagokat Gárdonyi Gézától.

      Mit gondolsz a mai kortárs irodalomról? Ki a kedvenced benne? Kitől olvasol a legszívesebben? 

       Mivel nemrég csöppentem bele az írásba, a kiadásba, ismeretlen nevek és arcok jöttek velem szembe. Úgy döntöttem, szépen sorban végigveszek mindenkit és megpróbálom elhelyezni magam köztük. A mai magyar szerzők valami fantasztikusan széles és változatos palettát nyújtanak az olvasó felé. Leginkább a fantasy felé hajlok, de olvastam már sci-fit vagy utópisztikus történetet is. Egyelőre nincs kedvencem, mindenki ugyanonnan indul nálam.

        Ha már olvasásról és kedvenc könyvekről kérdezlek, akkor nem mehetünk el a saját Csillagos ösvényen című könyved mellett sem. Most kérdezgethetném, hogy ugyan miről szól, de igyekezzünk inkább körülírni, hisz akik még nem olvasták, azoknak csak hadd legyen egy igazi újdonság a köteted. Szóval, ez egy friss  2021-es magánkiadás. Kiknek ajánlanád  korosztály, illetve érdeklődés szerint? Egyáltalán te hogyan határoznád  meg a saját írásodat? Mik voltak a visszajelzések az olvasóid körében?

        A Csillagos ösvényen  egy regénysorozat első kötete, amire az alcím a Serbeniai  Krónikák I. Könyve is utal. Négy részt tervezek, ebből a második könyv kézirata kész, a harmadikon pedig most dolgozom.Nem kerestem fel vele egyetlen kiadót sem, szóval senki nem dobta vissza azért, mert rossz lenne. Ahogy látom, kifejezetten jól fogadják a történetet az olvasók, és a magánkiadás ténye sem rettenti el őket.

       Az egyetlen dolog, amit biztosan kijelenthetek, hogy a történet 14 éven felülieknek szól. Hiába a csinos nőalak a borítón, ez nem egy mézesmázos, csip-csup, lányregény. Vannak benne kemény jelenetek, trágár beszéd, folyik a vér, de mindennek ellenére a történet nem megy el ebbe az irányba. Az érzelmek, a humor, a barátság vagy a mindennapi élet átszövik a cselekményt. A regény részein átfutó háttérüzenet pedig el fogja gondolkodtatni az olvasókat.

      A műfaja fantasy, ami a hősi, epikus és urban elemeket  ötvözi. Nem szerettem volna a klasszikus fantasyt példaként venni, ezért a könyvekben nem lesznek sárkányok, varázslók, vérfarkasok, vagy vámpírok. Egy csillaguniverzumban játszódik a történet, és az első kötetben Serbenián töltjük el a legtöbb időt. Mindent a főszereplő, Gabriela szemén keresztül látunk, aki egyik pillanatról a másikra szembesül a ténnyel, hogy a Földön kívül létezik élet máshol, és az nem is annyira különbözik az általunk ismert világtól. Egy Aslios nevű fiú segíti át az első nehézségeken, kezdve azzal, hogy rögtön a történet elején megmenti a lányt egy rablóbanda támadásától, és magával viszi őt Serbeniára. 

       Gabrielának sok tanulnivalója lesz az új helyen, ami kicsit a középkori lovagregényekre hajaz, ám olyan csavarokat építettem a történetbe, ami nem engedi meg az olvasónak, hogy teljesen beleképzelje magát egy ilyen világba. A lány modern felfogása és Serbenia lassabb, természetközpontú életvitele sok érdekes jelenetet szül, és a legnehezebb feladat az volt, hogy ezt az olvasóknak átadjam. Sokszor megálltam szituációnál, hogy ha mondjuk, egyszer csak a semmiből felbukkan előttem valaki, azt hogyan viselném.

      A visszajelzések nagyon fontosak a számomra. Mivel ez az első kiadott regényem, minden kritika, hozzászólás, megjegyzés engem alakít. Tanulok abból, amit az olvasóktól visszahallok, és sokat tűnődöm némelyik visszajelzésen. Ahogy a helyzet kinéz, nem tudom elég hamar kiadni a második kötetet,már tegnap is késő lett volna. Akik eddig olvasták, szinte követelik a folytatást. Úgy gondolom, inkább a női olvasóknak fog tetszeni a történet, de nem tudok egy bizonyos korosztályra korlátozódni. Az eddigi legfiatalabb olvasóm 17 éves, a legidősebb pedig 81. Már akiről tudom hogy hány éves. Elég széles a kör.

      Van kedvenc karaktered a történetedben? Esetleg kedvenc idézeted, ami sokatmondó lehet bárki számára?

        A kedvenc karakterem Aslios, aki Gabriela mellett a másik főbb karakter lesz a regénysorozatban. Őt valahogy azonnal elhelyeztem a történetben, nem igazán kellett ide-oda rakosgatnom, hol mutatna jól, egyszerűen tudom, mit szeretnék belőle kihozni, hova jutok vele a végére. Nagyon jó karakter.

        Gabriela főszereplőként jó választás volt. Elég érzelmes ahhoz, hogy a legkisebb történésekre is olyan reakciót adjon, ami a mi modern világunkban is megtörténhetne. Jó humora van, remek barát, és bár néha úgy tűnik, hogy gyenge, a valóságban ez nem így van. Valahogy úgy vagyok vele, hogy minden szereplőmet szeretem. Ha akadna olyan, akit nem bírok, akkor nem lenne benne a regényben. Még a gonoszokat is kedvelem, van egyfajta varázs körülöttük.

         Amíg a könyv megjelenésére vártunk, minden nap megosztottam egy idézetet a regényből. Ebből választottam ki az egyik ütősebbet.

         ,, Inkább legyél hálás, hogy jöttem az első szóra, te tökfej! - A lány is dühbe gurult. - Amíg tudatlanul feküdtem, ti kirándulást szerveztetek valami veszélyes helyre, és egy lótól kell megtudnom, hogy mindegyikőtöket bekaszniztak. Szerinted én nem lehetek mérges rátok? "

            256662382_422203552674858_1445246531572190415_n_1.jpg

                                                        A Csillagos ösvényen című könyv

                             Borító: Bánki Szilvia

 

       Ha már  az idézeteknél tartunk. Van olyan olyan idézet, mottód, ami végig segített téged az eddigi utadon?

             Az írói oldalamon szinte az indulás utáni első napokon bevezettem a hétindító motivációs posztot, ami minden hétfőn reggel kikerül az oldalra, ezzel is biztatva a tagokat, hogy tegyenek meg mindent az álmaikért, mert nincs holnap, nincs mire várni. Szeretem keresgetni ezeket a mondásokat, így most is hoztam hármat, ami tükrözi az íráshoz, a könyveimhez fűződő hozzáállásomat. 

             ,,Az eső egyetlen cseppel kezdődik."

               /Manal Al-Sharif/

 

              ,, Az élet az erőfeszítéseket díjazza, nem pedig a kifogásokat."

                 /Andrew Matthews/

                 

                ,, Ha a lehetőség nem kopogtat be hozzád, csinálj magadnak egy ajtót."

                   /Milton Bene/

                Köszönöm a beszélgetést, és engedelmeddel linkelném az oldaladat, és az ott található betekintőt a könyvedbe. Ha persze szabad. További jó írást és egészséget kívánok neked! 

                 Én köszönöm a beszélgetést! Természetesen! Örülök,ha az olvasók lehetőséget kapnak rá, hogy megismerjenek engem vagy a regényt. Sok-sok interjúalanyt kívánok a jövőben! 

               

              Aurora P. Hill Facebookos oldala itt található: facebook.com/auroraphill

               Olvass bele! Itt ----> aurora-p-hill-iroi-portalja.webnode.hu/olvass-bele/