Egy önsegítő könyv

Kinek a szégyene?

   Most egy olyan kötetet ajánlanék nektek, ami kicsit tőlem is van. Illetve rólam is szól és másik 37 szerzőről. Volt már ennek a könyvnek sikeres bemutatója, mégis úgy érzem, még szólnom kell róla. Pontosabban a témáról, amiről a kiadvány íródott. Ez a témakör pedig nem más, mint a bántalmazás. 

   Nagyon kevés ember mondhatja el magáról azt, hogy őt sosem bántották. Úgyszintén kevesen jelenthetik ki, miszerint őt ugyan bántották, de, immáron mert róla beszélni, továbbá, fel is dolgozta lelkileg. Hiszen az ember gyereke talán jobban retteg néha attól, hogy kiderül mit műveltek vele, minthogy amit át kellett élnie egy atrocitás során.

  Kérdezhetnénk, hogy ugyan miért? Egyszerű a válasz. A bántalmazók többnyire még köztünk vannak, és a bántalmazott félhet attól, hogy fenyegetést kap a bántalmazótól. Vagy attól is retteghet a sérült fél, miszerint ha beszél róla, újra kell élnie mindent, amit igyekszik már magában mélyen eltemetni. De megeshet az is, egyszerűen csak szeretné bizonyos okok miatt a múltat nem bolygatni.

   Viszont aki tud vagy szeretne róla beszélni, jó, ha a nyilvánosság előtt teszi azt. Akár saját nevét vállalva, netán álnéven. Beszélni kell a bántalmazásokról. Gyógyítva ezzel magunkat, másokat, akik némák, ha erről van szó. Beszéljünk, írjunk erről azért is, hogy prevencióként szolgáljon esetünk a világban. 

    Az én történetem ugyancsak szerepel benne, természetesen kreált névvel. Amit most nem szeretnék közölni a nagyvilággal. Néhányan már tudják, de egyenlőre még nem vállalom fel a velem történteket saját névvel én sem. Ettől függetlenül küzdeni fogok azért, hogy senkinek se kelljen átélni azt, amit nekem kellett. Ha pedig valakivel megtörtént már, azt pedig segíteni fogom abban, hogy tudja rendesen feldolgozni a saját traumáját. 

    Vedd a kezedbe a könyvet, ha: 

  • ért már valaha bármiféle bántalmazás
  • bántalmazás megelőzésének céljából olvasnád (hiszen szakemberek véleménye is olvasható a történetek végén)
  • érdekel, mit élt át a 38 szerző.     

 


271456900_468165748098657_4885411385997531592_n.png

  

    ( A plakát készítője : Kovács Evuska )

    Sokáig rémálmaim voltak az eset miatt, sokszor nem voltam képes jól reagálni, ha hasonló történetet hallottam másoktól. Zokogásba törtem ki, remegtem, féltem, hogy újra meg fog történni. Az önbizalmam és a másokba vetett bizalmam egészen megcsappant. 

                    ( 58. oldal, Amber Philip - Gyermekkorom sötét titka) 

 

    tartalom_kinek_a_szegyene.jpg

        ( A kép forrása: Élő Irodalom- Élő Könyv)