I Olvasnivaló I Írók & Költők I Hajnal Anna I

   Valamelyik nap a kezembe akadt egy régi verseskötet, amit még első szerelmesként olvasgattam. Ez a könyv nagyon régi kötet már. Még a Kriterion gondozásában jelent meg, 200 szerelmes verssel. Szeretni tehozzád szegődtem. Csupán ennyi a mű címe. Ebben a kiadványban volt néhány számomra ismeretlen költő is. Pontosítva, találtam benne egy költőnőt, akiről nem sokat tudtam. Ő a Hajnal Anna. Tegnap Anyám előtt dicsértelek című versével, 17 éves koromban nagyon belopta magát a szívembe. 

 A teljes vers Jancsó Hajnal előadásában így hangzik:.

 

 

    Mindeközben jó néhány érdekességet is megtudtam a vers szerzőjéről, mint például azt, hogy 1907 február elsején Ausztria egyik tartományában, Holzer Anna néven egy izraelita családba született. A Nyugat harmadik nemzedékéhez sorolják. Babits Mihályt mesterének tartotta. Hatással írásaira pedig Horatius és Berzsenyi Dániel volt. Számos műve született, nemcsak ez az egy vers. József Attila - díjban, illetve Baumgarten jutalomban részesült.

   Számomra teljesen meglepő az, hogy tanórákon, iskolákban, nem igen emlegetik nevét. Ennek ellenére Budapesten a Kozma utcai izraelita temetőben alussza örök álmát. Korábbi lakóhelyén, a budapesti XIV. kerületben nemcsak neki, de férjének is emléktáblát állítottak.

  hajnal-anna-head.jpg

                                                         A fotón Hajnal Anna

                                                                 

 

 122110492_3456958264371086_7785837436114233142_n.jpg

                                                         A fent említett régi verseskötet